Barva roku 2023: Viva Magenta

 

Barvou roku 2023 je Viva Magenta!

Podle institutu  barev Pantone je barva Viva Magenta plná elánu a energie. Je to odstín, který má kořeny v přírodě, pochází z červené rodiny a vyjadřuje nový signál síly.
Barva působí odvážně, nebojácně a impulzivně. Bujnost barvy podporuje radostnou a optimistickou náladu a inspiruje k novým začátkům.

Viva Magenta je odstín červeno-fuchsiové barvy, která je silná a posilující. Je to zajímavější červená, která představuje čistou radost, podporuje v experimentování a sebevyjádření bez zábran. Barva je elektrizující a dává najevo odhodlaný přístup k životu.

Tato barva je vhodná pro každého, kdo má stejnou vervu do života a rebelského ducha. Je to barva plná vtipu a odvahy.

 

“V dnešní době technologií hledáme inspiraci v přírodě a v tom, co je skutečné. Pantone 18–1750 Viva Magenta pochází z rodiny červených a je inspirována červenou barvou košenily, jednoho z nejvzácnějších barviv patřících do rodiny přírodních barviv a zároveň jednoho z nejsilnějších a nejzářivějších, které svět poznal.

Barva Viva Magenta, která má kořeny v prapůvodu, nás znovu spojuje s původní hmotou. Barva vyvolává síly přírody, galvanizuje našeho ducha a pomáhá nám budovat vnitřní sílu.”

– Leatrice Eiseman 

výkonná ředitelka Pantone Color Institute

 

odstiny-magenty

zdroj: webflow.com

 

Tip: Prohlédněte si pánské doplňky v barvě roku 2023.

 

O společnosti Pantone Color Institute™

Společnost Pantone, již 23 let, ovlivňuje vývoj produktů a nákupní rozhodnutí v mnoha odvětvích, včetně módy, bytového vybavení a průmyslového designu, stejně jako v oblasti tvorby obalů a grafického designu výrobků. 

Tento institut upozorňuje na nejlepší sezónní barvy na přehlídkových molech, vybírá barvu roku, předpovídá globální barevné trendy a radí společnostem v oblasti barev pro vizuální identitu produktů a značek. 

Pantone Color Institut spolupracuje, prostřednictvím předpovědí sezónních trendů, psychologie barev a poradenství v oblasti barev, s globálními značkami, aby efektivně využily sílu, psychologii a emoce barev ve své strategii designu.